MediaWatch

Bladkiosk på nettet skifter ejer

Bladkiosken.dk, der sælger magasiner og ugeblader på nettet, har fået ny ejer, som kender branchen i forvejen.

Screenshot fra Bladkiosken.dk

Kim Gleerup har investeret i Bladkiosken.dk og er ny ejer af selskabet, der sælger magasiner og ugeblade på nettet. Han er i øjeblikket direktør for Keesing Danmark, som producerer bl.a. krydsord og sodoku.

Bladkiosken.dk har 15 år på bagen og har hidtil været en del af Plusbog.dk, som er en online bogklub. Den del af forretningen har vokset sig til en sådan størrelse, at ejeren Andreas Dirksen har valgt at frasælge Bladkiosken.dk.

"Vores mål med Bladkiosken.dk er, at vi bliver ved med at være den førende portal i Danmark for trykte blade - uanset om det drejer sig om abonnementer eller løssalg," siger den nye ejer, Kim Gleerup, i en pressemeddelelse.

Ud over danske magasiner sælger Bladkiosken.dk også en lang række udenlandske magasiner såsom Cosmopolitan og Rolling Stone.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs