MediaWatch

Hus Forbi får kritik af Pressenævnet

Hjemløsebladet Hus Forbi viderebragte urigtige oplysninger om en kommunes registrering af en kilde i folkeregisteret. Det udløser en kritik fra Pressenævnet.

Hjemløsebladet Hus Forbi får kritik for artiklen "Ingen adresse - ingen penge", som handler om de problemer, hjemløse kan opleve, hvis deres bopælskommune ændrer i oplysningerne om dem i folkeregisteret. Det skriver Pressenævnet.

Hus Forbi skrev om et konkret eksempel på en hjemløs som oplyste, at Rudersdal kommune havde ændret registreringen om ham, så han stod som ”udvandret”. Dette selv om kommunen havde gjort udtrykkelig opmærksom på over for Hus Forbi, at kommunen ikke havde ændret i registreringen, og selv om Hus Forbi selv kunne se af akterne i sagen, at den hjemløse hele tiden havde været registreret som ”uden fast bopæl”. Dette kritiserer Pressenævnet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs