MediaWatch

Forsker: Nyt betalingskoncept er næppe guldkalv for magasiner

Aller og Egmont forsøger sig med en "all you can eat"-model til deres magasiner. Adjunkt forudser, at det ikke bliver den helt store revolution for branchen.

Mandag lancerede Aller Media tjenesten "Pling", hvor abonnenter for 99 kr. om måneden har fri adgang til en lang række magasiner og ugeblade. Samme dag fortalte Egmont, at forlaget har planer om at gå i samme retning efter sommer.

Aske Kammer, adjunkt ved Syddansk Universitet, beskæftiger sig bl.a. med digitale betalingsmodeller, og han ser ikke nogen guldskat ligge begravet for magasinudgiverne ved at gå i retning af "all you can eat".

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs