MediaWatch

Oplagsnedgang for Se og Hør på over 18.000

Se og Hør er krøbet under 100.000 i oplag. I første halvdel af 2013 havde ugebladet et oplag på 116.977, men i 2014 er tallet 98.852 ugentlige magasiner.

Aller-koncernen taber terræn. Allers magasiner falder i oplag for fjerde år i træk, viser nye tal.

Stort set alle Aller-magasiner er dykket i oplagstal i de første måneder af 2014. Det viser de kontrollerede oplagstal for første halvår 2014.

Det skriver Ritzau Finans.

Det gælder blandt andet ugebladet Se og Hør, der nu er krøbet under 100.000 i oplag. I første halvdel af 2013 havde det omdiskuterede ugeblad et oplag på 116.977. Det tal ligger nu på 98.852 ugentlige magasiner. Det er en nedgang på 18.125 ugentlige eksemplarer.

Se og Hør kom ud i en af sine værste kriser, da det kom frem, at bladet havde købt oplysninger om kendte og kongeliges brug af kreditkort af en medarbejder hos Nets - en sag, som politiet nu efterforsker.

Hele Aller taber knap 69.000 ex

Faldet i Allers-magasinerne sker for fjerde år i træk i årets første halvdel, viser de kontrollerede oplagstal for første halvår 2014 ifølge en meddelelse fra Rella Holding, som ejer 63,8 procent af Aller.

Allers ugentlige oplag var i første halvår af 2014 på 660.695 mod 729.404 i første halvår 2013 - det er et fald i det samlede oplag på 68.709 eksemplarer.

Tendensen er også klar fra første halvår 2012 og 2011, hvor tallet lå på henholdsvis 783.984 og 836.915.

Det eneste af Allers blade, der har haft fremgang i perioden, er 7 TV Dage, der er steget til et oplag på 42.693.

Aller udgiver også blandt andet Kig Ind, Billed Bladet og Familie Journalen.

/ritzau/

 

 

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs