MediaWatch

Aller mørklægger intern undersøgelse af Se og Hør

Kun den øverste ledelse i Aller Media får lov til at læse den interne undersøgelse af Se og Hør. Undersøgelsen bekræfter ellers den ulovlige overvågning på ugebladet, ligesom den afslører rod i regnskaberne, svigt på flere niveauer og formentlig problemer med Skat.

Foto: Aller Media

Det bliver kun den øverste ledelse i Aller Media, som får lov til at læse mediekoncernens omfattende undersøgelse, som de har fået lavet i sagen om den såkaldte tys-tys-kilde, der solgte oplysninger om kendte og kongeliges kreditkort til Se og Hør, skriver Jyllands-Posten.

"Vi er et yderst, yderst fåtal, der kommer til at læse rapporten. Og det betyder, at i øjeblikket er det kun undertegnede og bestyrelsen, der har fået adgang til rapporten," siger adm. direktør i Aller Media, Pål Thore Krosby.

Fredag fremlægger Aller dog en kortere redegørelse om sagen på baggrund af den fortrolige undersøgelse, som advokat Henrik Stagetorn har lavet i samarbejde med revisionsfirmaet PwC.

Ifølge Jyllands-Posten afslører rapporten om Se og Hør rod i regnskaberne, svigt på flere niveauer og formentlig problemer med Skat. Og ikke mindst bekræfter den, at der foregik ulovlig overvågning på ugebladet.

Se og Hør-sagen efterforskes også af Københavns Vestegns Politi. Men de må ikke se beviserne i rapporten, før der er kommet en afgørelse i landsretten eller i en højere instans, siger Pål Thore Krosby, der henviser til kildebeskyttelsen.

Pål Thore: Se og Hør brugte ulovlige metoder

Jelved: Ikke mit bord, om TV 2 gav Qvortrup gyldent håndtryk

Endnu en Se og Hør-chef sigtet

Ingdal: Jeg har ikke underskrevet et eneste bilag

Aller varsler whistle blower-ordning

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs