Journalisten.dk vil dække provinsen tættere
Det skal fremover have større opmærksomhed, når medievirksomheder vil skære journalistiske arbejdspladser.
Fagbladet Journalisten skal være bedre til at dække spare- og fyringsrunder online. Det gælder især de arbejdspladser, der ligger uden for København. Det erklærede Journalistens chefredaktør, Øjvind Hesselager, i sin årlige, mundtlige beretning til DJ's hovedbestyrelse, skriver Dansk Journalistforbund.
Han udmeldte i samme ombæring, at magasinet primært skal have fokus arbejdspladsvinklen, mens de erhvervsmæssige aspekter ved stoffet ikke skal være de bærende.
Ifølge DJ imødekom redaktørens udmeldinger "flere kritiske røster om, at redaktionen interesserer sig for lidt for arbejdsmarkedsstoffet på DJ's organisationsområde".
Fagbladet Journalisten er formelt redaktionelt uafhængigt og frit af DJ's hovedbestyrelse.
Om Journalisten
Udkommer 15 gange om året i 16.500 eksemplarer.
Ifølge Journalisten, sender mediet 15.000 nyhedsbreve ud om ugen, hvoraf 7.000 åbnes.
70 pct. af læserne på sitet Journalisten.dk, svarer i en læserundersøgelse, at de er medlemmer af DJ, oplyser Journalisten.
Journalister danner reservat i DJ
Ny webredaktør til Journalisten
DJ melder kasserer for underslæb