MediaWatch

Nordjyske Medier overtager JSL Media A/S

Nordjyske Medier overtager JSL Media A/S, der udgiver seks magasiner i Danmark og et i Norge.

Nordjyske Medier overtager JSL Media A/S, der udgiver seks magasiner i Danmark og et i Norge. Det sker 1. januar, oplyser selskaberne i en pressemeddelelse.

Titlerne er ’MAD&venner’, ’GOLFmaga-sinet’, ’BådNyt’, ’Bil Ekspressen’, ’JAGT, Vildt & Våben’ samt ’Vi med Hund’ i både Danmark og Norge.

Jesper Sehested Lund fortsætter som administrerende direktør i selskabet, som han etablerede med udgivelsen af ’Vi med Hund’ i 2006. Undervejs er der kommet fem magasiner til. JSL Media, der fortsat skal drives fra København, beskæftiger 28 medarbejdere.

”Mediebranchen undergår i disse år betydelige forandringer. Forandringer, som giver os som magasinudgiver af fokuserede udgivelser en række spændende og helt nye muligheder for at udvikle vores forretning og for at udnytte vort indhold på nye måder og på andre platforme. Derfor er jeg glad for, at Nordjyske Medier med sine mange ressourcer og kompetencer kan være med til for alvor at sætte strøm til JSL Media,” siger Jesper Sehested Lund i en  pressemeddelelse.

Nordjyske Mediers administrerende direktør, Per Lyngby, er tilfreds med overtagelsen:

”Den er et led i at skabe yderligere vækst i NORDJYSKE Mediers digitale forretnings-udvikling, som vi styrker dels ved egen kraft, dels ved akkvisitioner. JSL Media passer godt ind i den strategi, og de kendte kvalitetsmagasiner og brands skal være grund-laget for en ny digital overbygning. Samtidig ønsker vi naturligvis fortsat at udgive de trykte magasiner, som vi ser mange muligheder i,” siger han i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs