The Economist vil fange danske læsere
Hvis du er et nysgerrigt og intellektuelt individ, er The Economist ude efter dig.
Det amerikanske magasin, der primært beskæftiger sig med erhverv, politik, klima og økonomi, har foretaget research, der viser, at Skandinavien, Tyskland og Holland er potentielle nøglemarkeder med et "stort og varieret publikum af nysgerrige, intellektuelle individer", siger The Economists adm. direktør for de nordiske markeder, Will Wilkinson til marketingsitet The Drum.
Derfor lancerer The Economist en brandkampagne, der skal skabe opmærksomhed og interesse i Nordeuropa.
"De interesserer sig for verden omkring dem - og har altid lyst til at lære mere og se nye perspektiver," siger han.
Kampagnen, der har titlen "The word on the street" vil rette skytset mod Tyskland, Danmark, Sverige, Norge og Holland. Målet er at få ram på folkm, der elsker at læse. Plakater med "smagsprøver" på The Economists artikler, bliver hængt op ved busstoppesteder, metrostationer, grillbarer og andre steder. Steder, hvor de nysgerrige, intellektuelle ikke havde forventet at ramle ind i The Economist, men hvor de alligevel kan blive forført at den "dybdeborende og seriøse" journalistik, forklarede The Economist til The Drum.
Kampagnen kører allerede i flere tyske byer og tager snart fart i Sverige.
- JHT