MediaWatch

The Economist vil fange danske læsere

Det britiske erhvervsmagasin lancerer kampagne for at få fat i de nordeuropæiske nøglemarkeder.

Hvis du er et nysgerrigt og intellektuelt individ, er The Economist ude efter dig. 

Det amerikanske magasin, der primært beskæftiger sig med erhverv, politik, klima og økonomi, har foretaget research, der viser, at Skandinavien, Tyskland og Holland er potentielle nøglemarkeder med et "stort og varieret publikum af nysgerrige, intellektuelle individer", siger The Economists adm. direktør for de nordiske markeder, Will Wilkinson til marketingsitet The Drum.   

Derfor lancerer The Economist en brandkampagne, der skal skabe opmærksomhed og interesse i Nordeuropa.

"De interesserer sig for verden omkring dem - og har altid lyst til at lære mere og se nye perspektiver," siger han.  

Kampagnen, der har titlen "The word on the street" vil rette skytset mod Tyskland, Danmark, Sverige, Norge og Holland. Målet er at få ram på folkm, der elsker at læse. Plakater med "smagsprøver" på The Economists artikler, bliver hængt op ved busstoppesteder, metrostationer, grillbarer og andre steder. Steder, hvor de nysgerrige, intellektuelle ikke havde forventet at ramle ind i The Economist, men hvor de alligevel kan blive forført at den "dybdeborende og seriøse" journalistik, forklarede The Economist til The Drum. 

Kampagnen kører allerede i flere tyske byer og tager snart fart i Sverige. 
 

- JHT

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs