MediaWatch

Femina fortsætter oplagsnedtur

Allers oplags-offensiv for 'Femina' sidste år med dyre marketingaktiviteter har givet blodrøde oplagstal i både april og maj i år, hvor ugebladets oplag er reduceret med over en fjerdedel, eller næsten 26 pct. i maj i forhold til maj 2010. Det viser de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol.

Allers oplags-offensiv for 'Femina' sidste år med dyre marketingaktiviteter har givet blodrøde oplagstal i både april og maj i år, hvor ugebladets oplag er reduceret med over en fjerdedel, eller næsten 26 pct. i maj i forhold til maj 2010. Det viser de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol.

Egmont-konkurrenten 'Alt for Damerne' var formentlig mindre aggressiv med marketing-gaverne i forårsmånederne sidste år, hvilket gav bladet et lavere oplag end Femina, men også et lavere oplagsfald i år på 4,2 pct. i maj til 56.700 eksemplarer mod Feminas oplag på 50.100.

Eneste oplagsvækst på 11,5 pct. i maj står Aller-ugebladet '7 TV Dage' for. Bladets prisfald fra ti til syv kroner giver således stadig bonus, selvom både Ekstra Bladet og B.T. i samme periode har lanceret omfattende tv-tillæg.

'Søndag', hvis oplag har været i vækst seks ud af otte måneder siden september, falder med 11,3 pct. i maj.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs