MediaWatch

Aller-direktør: Substans og aktivisme er med til at løfte forretningen

Aktivistisk journalistik og mere substans i journalistikken engagerer "mange flere" til Allers medier, siger adm. direktør Charlotte Riparbelli i et interview i Berlingske.

Foto: PR/Aller Media A/S

Aller-koncernen har de seneste to år introduceret en større grad af aktivisme og substans til journalistikken på bl.a. Femina, som har bekendt kulør i forhold til forskellige aktuelle dagsordener - og det ser ud til at gavne forretningen, siger Allers adm. direktør Charlotte Riparbelli i et interview i Berlingske.

"Vores ambition om substans og aktivisme er også med til at engagere mange flere til vores medier, og det er også med til at løfte forretningen økonomisk. Det er ikke altid, at det journalistiske og økonomiske går hånd i hånd, men vi tror på, at det er en del af vores forretningsplan," siger hun uden at løfte sløret for de konkrete tal.

Charlotte Riparbelli har været adm. direktør for Aller Media siden marts 2020 efter Lars Sander Matjeka stoppede på posten. Efterfølgende har den nye direktør varslet en gentænkning af forretningsfundamentet med mindre fokus på print og større fokus på indhold, og hvordan det bedst formidles til moderne medieforbrugere på tværs af formater.

Aller Medias seneste regnskab for 2019/2020 viste et tocifret underskud, som bl.a. blev udløst af coronakrisen, som skar en luns af omsætningen, som dykkede under 900 mio. kr. for første gang.

Årsregnskabet for 2020/2021 er på trapperne, og tidligere på året sagde Riparbelli, at hun tror på, at koncernen kommer positivt ud af året.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs