MediaWatch

"Massive indholdsinvesteringer" skal gøre Egmont til en større og mere digital spiller i 2025

Efter et omsætningsdyk i 2020, hvor corona lagde pres på flere dele af forretningen, sætter Egmont vækstambitionerne i gear. Frem mod 2025 skal omsætningen vokse til 20 mia. og bundlinjen runde en milliard - primært via vækst i de eksisterende forretninger. "Det er ikke en opkøbsstrategi," siger topchef Steffen Kragh.

Foto: Nicolai Lorenzen

Egmont tager hul på en ny strategiperiode, hvor investeringerne i de nye digitale forretningsområder, der har været i fokus i den seneste, nu skal udvikles yderligere og stå skaleringsprøven.

Omsætningen skal øges til 20 mia. kr. i 2025, hvilket vil gøre Egmont større end andre skandinaviske mediekæmper som Schibsted og Bonnier målt på deres aktuelle omsætning. Og som den primære løftestang vil Egmont frem mod 2025 bruge i alt 50 mia. kr. på indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs