MediaWatch

17 nye medier vil have mediestøtte næste år - flere søger igen efter afslag

Både Jysk Fynske Medier og JP/Politikens Hus har søgt om mediestøtte til sine nye lokalmedier i 2022, mens bl.a. medier fra Berlingske Media og Aller er gengangere på listen over støtteansøgere efter afslag sidste år.

Efter at have fået afslag på mediestøtte i 2021, forsøger flere medier nu igen at få Medienævnets tilsagn om redaktionel produktionsstøtte i det kommende år. Blandt gengangerne er Kommunikationsforum, Dagbladet Effektivt Landbrug, Berlingske Medias Euroinvestor, Gaffa samt Allers ugeblad Se & Hør.

Det fremgår af listen over de 17 nye ansøgere om redaktionel produktionsstøtte for 2022, som Slots- og Kulturstyrelsen har offentliggjort.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs