MediaWatch

Magasinhuse kalder papirmangel bekymrende

Både Bonnier Publications og Story House Egmont ser med bekymring på faldende udbud og reducerede fleksibiltet knyttet til papirmanglen i Europa.

Adm. direktør i Bonnier Publications, Jesper Buchvald, kalder udviklingen på papirmarkedet "bekymrende". | Foto: PR/Bonnier Publications

Efterspørgslen på papir i Europa overgår udbuddet, og det har sendt magasin- og forlagshuse ind i udfordringer med stigende leveringstider. Bonnier Publications forventer, det vil få konsekvenser for deres magasinudgivelser i år og næste, fortæller adm. direktør Jesper Buchvald til Journalisten.

"Vi ser med bekymring på de stigende papirpriser, det faldende udbud og den reducerede fleksibilitet, der er forbundet med de lange leverancetider”, siger han til fagbladet.

Også i Story House Egmont er man påvirket af situationen og magasindirektør Tina Nikolajsen fortæller, at magasinhuset har "rigtig meget fokus" på problemet, og at hun lige nu oplever leveringstider på mellem 12 og 16 uger mod de sædvanlige ca. fire uger.

Både blade og forlag mærker pres på papirmarked 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs