MediaWatch

Egmont-chef: Voksende abonnementsbase opvejer næsten fald i løssalg

Story House Egmont har justeret sin tilgang til abonnementssalget i Danmark, og det har betalt sig, lyder det fra divisionens topchef. En presset forretning i 2020 ser ud til at være back on track i år, mens resterne af kuldsejlet bureauforretning er lagt ind et nyt inhouse bureau i Egmont.

Foto: PR / Egmont Publishig

Meget er sket gennem det seneste år i Story House Egmont i Danmark - blandt andet navneskiftet fra det, der tidligere hed Egmont Publishing.

En coronakrise sendte annoncesalget i kulkælderen og udløste en sparerunde sidste forår og sommer, mens Klaus Høeg-Hagensens fratrædelse som topchef for den danske magasinforretning udløste en organisationsændring. Stillingen som landedirektør blev sløjfet og ledelsen af den danske forretning centraliseret under svenske Per Kjellander, der nu står som øverste chef for Story House Egmont i Sverige, Storbritannien, Polen samt Central- og Østeuropa. Og altså Danmark.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs