MediaWatch

Tomme biografer og vækst i e-handel var med til at tegne 2020 for Egmont

Det kostede Egmont omkring 700 mio. kr. i tabt omsætning, at biografer i dele af 2020 stod tomme. Direktør forventer, at også 2021 bliver underskudsgivende på den front, mens e-handel fylder mere og mere i den samlede forretning. Faktisk så meget, at den nu er på størrelse med den klassiske medieforretning i Story House Egmont.

Steffen Kragh har stået i spidsen for Egmont siden 2001. | Foto: Nicolai Lorenzen

Landets største mediekoncern, Egmont, har mandag præsenteret tal for, hvordan forretningen udviklede sig i 2020. De viser en omsætning, der bakkede med godt 1 mia. kr., og et overskud, der gik frem og landede på 632 mio. kr.

Tilbagegang i omsætningen var der særligt hos Egmont-forretningen Nordisk Film, der bl.a. står bag filmproduktion og en række biografer i Skandinavien. De måtte som følge af coronakrisen holde lukket i store perioder af 2020, og omsætningen fra biografforretningen gik tilbage med omkring 700 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs