MediaWatch

Ugebrev "træder på speederen" med friske millioner i ryggen

Med nye aktionærer har Økonomisk Ugebrev udvidet viften af produkter som led i større oprustning. 2019 gav sorte tal, 2020 bliver præget af investeringer, og næste år skal indtægterne øges "ret markant", siger chefredaktør.

Foto: Screenshot

Det 26 år gamle specialmediehus Økonomisk Ugebrev formåede i 2019 at øge omsætningen med knap 12 pct. til 7,4 mio. kr. Bundlinjen blev forbedret fra et underskud på 9.000 kr. i 2018 til et plus på godt 200.000 kr. før skat. Udviklingene hænger sammen med en oprustning, som får yderligere fart i år og 2021, siger mangeårig chefredaktør og hovedaktionær, Morten W. Langer.

"Vi er okay tilfredse med 2019, som har været et forberedelsesår for os. Vi lancerede flere nye produkter og kunne øge vores abonnementsindtægter," siger Morten W. Langer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs