MediaWatch

Soundvenue giver ledig bannerplads væk til kulturaktører

Bannerpladser står tomme hos kulturmediet Soundvenue som følge af udskudte og aflyste marketingkampagner. Pladsen bliver nu doneret til små og nødlidende spillere i kulturlivet.

Foto: Screenshot

Coronapandemien har fået mange annoncører til at skrue ned for marketingbudgettet, og det har frigjort reklameplads hos blandt andre kulturmediet Soundvenue.

I stedet for at lade pladsen gå til spilde, stiller mediet den nu til rådighed for trængte kulturaktører. Det fremgår af en pressemeddelelse.

"Det paradoksale er jo, at vi i denne tid har fat i flere læsere end normalt, men mange annoncører er tvunget til at sætte deres kampagner i bero grundet krisen. Vi har derfor besluttet at tilbyde den annonceplads, der står tom, kvit og frit til promovering af nødlidende kulturinstitutioners crowdfunding-kampagner og digitale redningsinitiativer", siger Soundvenues chefredaktør, Nicolai Torp, i meddelelsen.

De første donerede kampagner kører ifølge chefredaktøren allerede på sitet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere