MediaWatch

Aller Media skiller eventaktiviteter ud i nyt datterselskab

Alive er navnet på et nyt selskab i Aller-familien, hvor koncernens eventaktiviteter bliver samlet. Formålet er bl.a. at blive mere interessant for samarbejdspartnere, lyder det fra selskabets direktør.

Aller har bl.a. produceret Årets Rambuk 2019. Foto: Aller Foto & Video

Aller Media vil have en større fod indenfor på eventmarkedet og har oprettet selskabet Alive til formålet. Det oplyser Aller Media i en pressemeddelelse.

Planerne om et selvstændigt selskab med fokus på eventbranchen blev meldt ud i september, hvor mediekoncernen fremlagde nye planer for fremtiden, der bl.a. indeholdt afskedigelser, en ny organisering, opkøb af majoriteten af kulturmediet Heartbeats – og større ambitioner på eventmarkedet.

I spidsen for Alive som adm. direktør står Jesper Hartley, der hidtil har været direktør for Aller Live. Det nyetablerede selskab Alive har ti fastansatte medarbejdere.

Planen er at stå bag events både med eksterne partnere og med Aller Medias egne events. Det gælder bl.a. Femina Kvindeløb og Billed-Bladets TV-Guld.

"Ved at etablere det selvstændige selskab Alive skaber vi nu helt nye muligheder. Vi gør os med et slag mere attraktive og interessante for helt nye samarbejdspartnere. Noget, vi allerede inden etableringen har bevist ved vores engagement i bl.a. åbningen af Metro Cityringen i København og indvielsen af Danmarks største havvindmøllepark Horns Rev 3," siger Jesper Hartley i pressemeddelelsen.

Aller Media-chef vil lægge underskud bag sig: Vi skal tjene markant flere penge

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere