MediaWatch

Aller udvider abonnements-forretning med magasin

Som et led i Aller Medias abonnementsstrategi bliver Dossier fremover også solgt i selvstændigt abonnement.

Arkitekten Bjarke Ingels på forsiden af Dossier | Foto: PR/Aller Media

Magainet Dossier, der udkommer hver anden måned, bliver en del af Aller Medias abonnementsforretning.

Det skriver ugebladkoncernen i en pressemeddelelse.

Dossier er hidtil blevet distribueret i sampak med modemagasinet Elle og til udvalgte samarbejdspartnere, men får nu selvstændig distribution til abonnenter. Dossier udkom første gang i 2016 som kvartalsmagasin, men udvidede i efteråret 2018 udgivelsesfrekvenen til seks gange årligt.

"Vi tager nu endnu et vigtigt skridt i vores strategi for Dossier, hvor vores første mål var at sikre kendskab og positionering ved at distribuere magasinet sammen med Elle. Sidste år øgede vi udgivelsesfrekvensen fra fire til seks årlige udgivelser, og nu gør vi så Dossier tilgængeligt i abonnement i tråd med vores overordnede abonnementsstrategi," siger Charlotte Riparbelli, udgiverdirektør i Aller Media i meddelelsen.

"Tendensen er meget klar i mediemarkedet både herhjemme og i udlandet, hvor vi ser abonnementsløsninger vinde frem, og det er også et fokusområde i Aller. Abonnementsløsninger er en del af vores markedsstrategi og en fordel for både læsere og annoncører," siger hun.

I spidsen for Dossier står chefredaktør Kasper Steenbach, der tidligere har været chefredaktør for Euroman. Magasinet er målrettet den mandlige målgrupep og har bl.a. redaktionelt fokus på interviews med erhvervs- og sportsfolk, kulturpersonligheder og politikere.

Dossier kommer både i abonnement på print og digitalt via Aller Medias app Pling. Distributionen i sampak med Elle fortsætter også, oplyser Aller, men vil ske forskudt en måned efter udgivelsen er sendt til abonnenter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs