MediaWatch

Aller udvider abonnements-forretning med magasin

Som et led i Aller Medias abonnementsstrategi bliver Dossier fremover også solgt i selvstændigt abonnement.

Arkitekten Bjarke Ingels på forsiden af Dossier Foto: PR/Aller Media

Magainet Dossier, der udkommer hver anden måned, bliver en del af Aller Medias abonnementsforretning.

Det skriver ugebladkoncernen i en pressemeddelelse.

Dossier er hidtil blevet distribueret i sampak med modemagasinet Elle og til udvalgte samarbejdspartnere, men får nu selvstændig distribution til abonnenter. Dossier udkom første gang i 2016 som kvartalsmagasin, men udvidede i efteråret 2018 udgivelsesfrekvenen til seks gange årligt.

"Vi tager nu endnu et vigtigt skridt i vores strategi for Dossier, hvor vores første mål var at sikre kendskab og positionering ved at distribuere magasinet sammen med Elle. Sidste år øgede vi udgivelsesfrekvensen fra fire til seks årlige udgivelser, og nu gør vi så Dossier tilgængeligt i abonnement i tråd med vores overordnede abonnementsstrategi," siger Charlotte Riparbelli, udgiverdirektør i Aller Media i meddelelsen.

"Tendensen er meget klar i mediemarkedet både herhjemme og i udlandet, hvor vi ser abonnementsløsninger vinde frem, og det er også et fokusområde i Aller. Abonnementsløsninger er en del af vores markedsstrategi og en fordel for både læsere og annoncører," siger hun.

I spidsen for Dossier står chefredaktør Kasper Steenbach, der tidligere har været chefredaktør for Euroman. Magasinet er målrettet den mandlige målgrupep og har bl.a. redaktionelt fokus på interviews med erhvervs- og sportsfolk, kulturpersonligheder og politikere.

Dossier kommer både i abonnement på print og digitalt via Aller Medias app Pling. Distributionen i sampak med Elle fortsætter også, oplyser Aller, men vil ske forskudt en måned efter udgivelsen er sendt til abonnenter.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere