MediaWatch

Ansatte i britisk mediehus vil af med annoncer for olieindustrien

I et opråb til ledelsen efterlyser medarbejdere i britiske Immediate Media tiltag, der skal nedbringe CO2-aftryk og opforder til et stop for annoncer for olie- og gasselskaber.

Immediate Media udgiver bl.a. magasinet Radio Times | Foto: Screenshot

Klimadebatten er rykket ind på redaktions- og salgsgange i det engelske mediehus Immediate Media, der bl.a. producerer magasinbrands som Topgear, Radio Times, Gardener's World og Good Food. Det skriver Financial Times.

I et åbent brev til Immediate Medias topchef, Tom Bureau, som mere end 100 ansatte nu har underskrevet, efterlyser medarbejdergruppen bl.a. en plan for at gøre virksomheden CO2-neutral og opfordrer til et stop for annoncer for olie- og gasselskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs