MediaWatch

Aller Media bliver mediepartner for Copenhagen Pride

Som en del af Aller Medias flerårige strategi om bl.a. at bidrage til "bedre liv" indgår medieselskabet partnerskab med de to events Copenhagen Pride og Copenhagen 21.

Foto: Mads Claus Rasmussen / Ritzau Scanpix

Når LGBTQ-festivalen Copenhagen Pride løber af stablen til august, bliver det med Aller Media som officiel mediepartner. Det indebærer bl.a., at Allers udgivelser vil dække arrangementet op til, under og efter arragementet.

Det oplyser Aller Media i en pressemeddelelse.

Aller Media indgår samtidig partnerskab med "Copenhagen 21" – en sammenlægning af de to globale events Worldpride og Eurogames – som kommer til Danmark i august 2021. Her skal Aller Media stå for events i samarbejde med Copenhagen Pride.

"I Aller Media er det at være modig, farverig, respektfuld og dedikeret centrale værdier, vi lever efter og arbejder ud fra. Derfor er det også oplagt, at vi med vores styrker, brands og indhold støtter og engagerer os i fællesskaber, vi deler værdier med, og det gør vi i den grad med Priden og Copenhagen 2021," siger Lars Sander Matjeka, adm. direktør i Aller Media, i pressemeddelelsen.

Partnerskabet er ifølge Aller Media indgået som en del af magasinudgiverens strategi om at bidrage til "vækst og bedre liv", der blev koncernens nye strategiske rettesnor, da Lars Sander Matjeka overtog ledelsen for to år siden i 2017.

Lars Henriksen, Forperson i Copenhagen Pride, ser frem til samarbejdet:

"Vi glæder os til at arbejde sammen med Aller Media for at synliggøre vores event og fortælle endnu flere mennesker om de mange vigtige historier, som vores miljø rummer," siger han i pressemeddelelsen.

Copenhagen Pride foregår i København 13.-18. august, mens Copenhagen 21 finder sted fra 12.-22. august 2021.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere