MediaWatch

Kuldsejlet ugeblad kostede Karsten Ree millioner

Kartens Rees fejlslagne eksperiment i den pressede ugebladsbranche kom til at koste ham næsten 20 mio. kr. i gældseftergivelse.

Foto: Mathias Løvgreen Bojesen/ Ritzau Scanpix

Ugebladet Tæt på har kostet rigmanden Karsten Ree millioner på trods af, at det kun overlevede i knap to år. Efter bladet lukkede i juli sidste år, har det kostet Karsten Ree 18,28 mio. kr. i gældseftergivelse til Bladfabrikken, som stod bag Tæt På.

Det skriver Finans.

Tæt På blev startet af Karsten Ree sammen med fire veteraner inden for ugebladsbranchen i 2016. Allerede den gang blev det set som lidt af et vovestykke, da markedet var særdeles presset inden for ugeblade. Og Karsten Ree gav da også skeptikerne ret.

Selvom Karsten Ree havde fire partnere i projektet, er det kun ham, som har noteret et tab. Det skyldes, at Bladfabrikken havde kassekredit hos Karsten Rees Holdingselskab. Holdingselskabet har i det hele taget haft et mindre godt år – et minus på 261 mio. kr. – som dog kommer efter et særdeles gyldent 2017, hvor Karsten Ree tjente 950 mio. kr.

Direktør efter lukning af Tæt På: "Det måtte ske på et eller andet tidspunkt"

Ugebladet Tæt På lukker

Karsten Ree ville købe TV 2

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere