MediaWatch

Fagmedier: Segmentering er en vej til digital gennemslagskraft

Fagmedierne Folkeskolen og Fagbladet FOA har oplevet digital medvind de sidste par år, hvilket ikke kun skyldes medlemsnære nyhedshistorier, men også faglig fokusering og segmentering, mener fagmediernes chefredaktører.

Chefredaktør/ adm. direktør for Folkeskolen Hanne Birgitte Jørgensen (tv.) og chefredaktør for Fagbladet FOA Gitte Hejberg. | Foto: Fagbladet Folkeskolen, Jørgen True/ Fagbladet FOA

"Folkeskolen er en politisk kampplads, og vi er mediet, hvor debatten foregår."

Sådan beskriver chefredaktør og adm. direktør Hanne Birgitte Jørgensen en af grundene til, at fagbladet Folkeskolen har oplevet læserfremgang fra 650.563 brugere i 2012 til knap 2 mio. i 2018 på den digitale del, Folkeskolen.dk. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs