MediaWatch

Aller samler foto- og videokræfter i fælles redaktion

Med et mål om bl.a. at producere mere videoindhold samler Aller Media fotograferne, der i dag er tilknyttet de enkelte ugeblade, og i en ny fælles redaktion.

Ritzau Scanpix/Jens Dresling
Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Aller Media svejser selskabets medarbejdere, der står for billedproduktionen til print og net, sammen i en fælles foto- og videoredaktion. Det oplyser Aller i en pressemeddelelse.

Den nye redaktion får navnet Aller Foto & Video, og sammenlægningen betyder, at husets fotografer, der hidtil har været tilknyttet de enkelte ugeblade som Billed-Bladet og Se og Hør, samles i samme enhed. Formålet med sammenlægningen er især at skrue op for produktionen af video, siger direktør.

"Noget af det stærkeste indhold, vi har i ugebladene, er vores billeder, og vi har længe været gode til video også. Nu skal vi blive endnu bedre og producere endnu flere levende billeder. Så den nye enhed er en oprustning, hvor vi samler vores kompetencer og sikrer endnu stærkere faglig sparring på tværs af fotograferne," siger Anette Kokholm, Aller Medias udgiverdirektør, i meddelelsen.

Jesper Sunesen, cheffotograf og chef for Aller Content Supply, bliver leder af den nye redaktion.

Omlægningen kommer, et halvt år efter Aller Media lukkede billedbureauet All Over Press, hvilket medførte, at tre salgsstillinger blev nedlagt – men ingen fotografer blev berørt, da de er knyttet til de enkelte udgivelser.

"Vi har sagt farvel til tre i alt, som vi ikke har mulighed for at beskæftige i og med, at vi lukker AOP. Men vi har stadig de fotografer, vi hele tiden har haft på Billed-Bladet og Se og Hør og i Aller Production. Det er uændret," sagde udgiverdirektør for magasinerne i Aller Media, Charlotte Riparbelli, dengang til MediaWatch.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere