MediaWatch

Egmont Publishing omlægger og siger farvel til otte ansatte i Norge

Organisationsændringer i den kommercielle afdeling i Egmont Publishing i Norge koster otte stillinger.

Screenshot
Foto: PR/Egmont Publishing Norge

Egmont Publishing i Norge ændrer den kommercielle afdeling og sætter digitale aktiviteter som influencerbureauet Egmont People i centrum af forlagets nye kommercielle afdeling. Det skriver norske Kampanje.

"Vi fokuserer endnu mere på, hvad vi ser, der giver resultater. Blogg.no er Norges største brede hjemmeside for unge kvinder. Foreldre.no når næsten alle norske forældre, og Egmont People har på kort tid etableret en stærk markedsposition og leverer indsigt og målbart influencerindhold både online og offline. Print er stadig en vigtig og effektiv kanal, der rammer målgruppen på en unik måde. Omkring dette bygger vi nu en kommerciel motor, som giver endnu mere fart og salgsstyrke," siger Morten Danielsen, kommerciel direktør i Egmont Publishing i Norge, i en pressemeddelelse.

Ændringerne betyder bl.a., at Egmont Publishing samler salg og annoncering på print i en ny afdeling i samarbejde med datterselskabet Fagmedia. Omlægningen koster otte ansatte jobbet.

"Vi kan ikke være bedst til alt i en stadig mere kompliceret branche. I nicherne indgår vi partnerskaber og yder ekspertise fra dem, der er bedst. Desværre betyder denne ændring også, at otte gode medarbejdere bliver overflødige. Det er meget tungt, og vi er kede af det. Samtidig ser vi, at det er absolut nødvendigt at sikre fremtiden," siger Morten Danielsen i meddelelsen.

Ændringerne sker få måneder efter, at Egmont Publishing afsluttede en sparerunde, der kostede 32 ansatte jobbet.

Egmont Publishing siger farvel til 32 i Norge

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere