MediaWatch

8 ud af 17 branche- og ugeblade hentede nye læsere i første halvår

Næsten halvdelen af ugebladstitlerne gik frem i læsertallene i første halvår. Især fagmedier som Dagens Medicin trak op, mens både Aller og Egmonts ugentlige flagskibe til kvinder tabte højde.

/ritzau/Holger Bundgaard
Foto: /ritzau/Holger Bundgaard

Mens læsertallene for de danske aviser ikke bød på mange lyspunkter for landets udgivere, er billedet lidt mere blandet for ugebladene, der indgår i Kantar Gallups opgørelse, og som både tæller B2B-fagblade og de store B2C-titler, som hører til de afgørende indtægtskilder for bladhusene Aller Media og Egmont Publishing.

Næsten halvdelen - 8 ud af 17 - af bladene oplevede således fremgang i årets første halvår sammenlignet med samme periode sidste år. Det betyder med andre ord også, at de resterende 9 titler, heriblandt flagskibsbladene for damer hos både Aller og Egmont, tabte både større og mindre læserandele.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere