MediaWatch

8 ud af 17 branche- og ugeblade hentede nye læsere i første halvår

Næsten halvdelen af ugebladstitlerne gik frem i læsertallene i første halvår. Især fagmedier som Dagens Medicin trak op, mens både Aller og Egmonts ugentlige flagskibe til kvinder tabte højde.

Foto: /ritzau/Holger Bundgaard

Mens læsertallene for de danske aviser ikke bød på mange lyspunkter for landets udgivere, er billedet lidt mere blandet for ugebladene, der indgår i Kantar Gallups opgørelse, og som både tæller B2B-fagblade og de store B2C-titler, som hører til de afgørende indtægtskilder for bladhusene Aller Media og Egmont Publishing.

Næsten halvdelen - 8 ud af 17 - af bladene oplevede således fremgang i årets første halvår sammenlignet med samme periode sidste år. Det betyder med andre ord også, at de resterende 9 titler, heriblandt flagskibsbladene for damer hos både Aller og Egmont, tabte både større og mindre læserandele.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs