MediaWatch

8 ud af 17 branche- og ugeblade hentede nye læsere i første halvår

Næsten halvdelen af ugebladstitlerne gik frem i læsertallene i første halvår. Især fagmedier som Dagens Medicin trak op, mens både Aller og Egmonts ugentlige flagskibe til kvinder tabte højde.

Foto: /ritzau/Holger Bundgaard

Mens læsertallene for de danske aviser ikke bød på mange lyspunkter for landets udgivere, er billedet lidt mere blandet for ugebladene, der indgår i Kantar Gallups opgørelse, og som både tæller B2B-fagblade og de store B2C-titler, som hører til de afgørende indtægtskilder for bladhusene Aller Media og Egmont Publishing.

Næsten halvdelen - 8 ud af 17 - af bladene oplevede således fremgang i årets første halvår sammenlignet med samme periode sidste år. Det betyder med andre ord også, at de resterende 9 titler, heriblandt flagskibsbladene for damer hos både Aller og Egmont, tabte både større og mindre læserandele.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs