MediaWatch

Aller lægger fotosalg i hænderne på ny partner efter lukning af billedbureau

Den seneste konsolidering af fotomarkedet lægger Aller Medias eget fotobureau ned og outsourcer salget til et to år gammelt internationalt billedbureau. Det skal øge internationalt salg ifølge udgiverdirektør. Tre stillinger nedlægges.

Foto: Screenshot/AOP

Når måneden er omme, bliver der et billedbureau mindre på det danske marked. Som MediaWatch skrev fredag, lukker Aller Media sit 25 år gamle bureau All Over Press, AOP, som har stået for billedindkøb og -salg af de fotos, som Aller Media har rettighederne til.

I stedet har Aller indgået samarbejde med det internationale billedbureau The Mega Agency, der fremover skal stå for indkøb til Allers blade og salg af de billeder, som fotografer på især Billed-Bladet og Se og Hør får i kassen. Med udlægningen håber Aller at kunne indkøbe til bedre priser og især øge salget af egne billeder til udenlandske medier, der f.eks. har fokus på royalt stof, og som The Mega Agency med en international profil skal bygge bro til.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs