MediaWatch

Bonnier bygger betalingsmur på svensk magasin - og har flere på vej

Det svenske mediehus tager første skridt mod mere brugerbetaling online og indfører digitalt abonnement på magasinet "Vi Föräldrar".

PR/Bonnier
Foto: PR/Bonnier

Magasinet "Vi Föräldrar" bliver det første af den svenske magasingigant Bonnier Magazines & Brands 25 titler, der indfører brugerbetaling på nettet. Det skriver Resumé.

Bonnier Magazines & Brands nedsatte for et år siden et hold dedikeret til at få gang i brugerbetaling og premium-modeller online, og betalingsmodellen på Vi Föräldrer er første resultat.

"Der er et stort behov for kvalitetsjournalistik om graviditet, børn og forældreskab. Der findes ingen andre, som gør det, vi gør. Vi har gjort det her i papirformat i 50 år, og vi vil selvsagt gøre det lige så godt der, hvor forældre læser i dag: på digitale kanaler," siger Sara Tuncel, chefredaktør på Vi Föräldrar, i en kommentar.

Planen er at bruge erfaringerne fra forældremagasinet til at udbrede premium-modellen til andre, udvalgte titler til efteråret og næste år.

"Det faktum, at vi nu begynder at tage betaling for indhold på vores websites, er et vigtigt skridt for hele branchen, hvor vi nu åbner en ny forretningsmodel for at tilbyde brugerne kvalitetsindhold digitalt," siger Anders Juhlin, CDO, Bonnier Magazines & Brands.

Forsiden lige nu

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere