MediaWatch

Aller Media: "For os var der ikke nogen grund til at købe Tæt På"

Danmarks største bladhus, Aller Media, sagde pænt nej tak til tilnærmelser fra det konkurrende ugeblad Tæt På, som nu trækker stikket efter opstartsår med gedigent underskud. Bladdirektør så ingen grund til at overtage brandet, fortæller hun.

Foto: STINE BIDSTRUP/POLFOTO/ARKIV

Den nye dreng i ugebladsklassen, Tæt På, lukker og slukker efter godt halvandet år. Det kunne Ekstra Bladet fortælle tidligere på dagen, efter rigmanden og mediets hovedejer Karsten Ree har meddelt, at han smækker kassen i, efter ugebladet endnu ikke har nået breakeven. Tabet har ifølge direktør Erling Tind Larsen været på 18 mio. kr. i ugebladets levetid.

Tæt På har i løbet af den seneste tid afsøgt mulighederne for at sælge bladet, fortæller ugebladets direktør Erling Tind Larsen. Blandt andet Aller Media har Tæt På taget kontakt til, og det bekræftes af Aller Medias bladdirektør, Anette Kokholm, over for MediaWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs