MediaWatch

Aller-topchef: Erhvervskunderne kan blive vores nye vækstgren

Aller Media har gennem årene opkøbt mere end 10 marketingbureauer i Norden. Topchef Lars Sander Matjeka vurderer, at B2B-markedet kan blive ugebladsskibets nye vækstmulighed.

Scanpix Ritzau/Thomas Lekfeldt
Foto: Scanpix Ritzau/Thomas Lekfeldt

I takt med at printsalget er svundet ind, har Danmarks største ugebladshus, Aller Media, løbende købt op for at give medieforretningen flere ben at stå på i fremtiden. Et af de vigtigste områder er markedsføring.

Ifølge Finans har Aller efterhånden købt flere end 10 marketingbureauer i Norden, og adm. direktør Lars Matjeka fortæller til mediet, at B2B-markedet potentielt bliver ugebladshusets nye vækstlomme i forretningen, der er skrumpet med over 250 mio. kr., svarende til hver femte krone af omsætningen, i løbet af de seneste fem år.

"Der er ikke mange, som er bedre til at producere indhold, end vi er. F.eks. er vi eksperter på indhold om mad og mode gennem vores magasiner og ugeblade. Så hvorfor skulle vi ikke kunne sælge indhold, som tøjvirksomheder eller dagligvarekæder kan bruge i deres forretning?" siger Lars Matjeka til Finans.

Han tilføjer, at det primære fokus i 2018 for Aller er at "trimme og effektivisere" forretningen. Der skal med andre ord skæres til på omkostningssiden. Først i 2019 vil jagten på ny toplinjevækst for alvor blive sat i gang.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere