MediaWatch

Magasinlæserne var mere til mad og mode end træning

Vinterhalvåret udviklede sig stabilt på magasinmarkedet, hvor landets tre største magasinhuse vandt mere læserterræn end de tabte. En enkelt udgiver gik samlet frem med 5 pct. 

Foto: Ritzau Scanpix/Kristian Brasen

Landets tre store magasinhuse kan se tilbage på et stabilt vinterhalvår for de månedlige udgivelser, magasinerne, hvis man altså ser bort fra et enkelt stofområde.

Hos både Bonnier og Egmont tog læserinteressen for træningsbladene et gedigent dyk. Hos Bonnier faldt Aktiv træning med 30 pct. til 74.000 læsere, mens Egmonts Fit Living tabte godt 28 pct. af læsere til 53.000 i forhold til vinterhalvåret 2016. Bedre gik det for det største magasin i genren. Med 187.000 læsere holdt I Form fra Bonnier Publications formkurven - trods et mindre fald på 3,6 pct. i forhold til 2016.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs