MediaWatch

Læsertal: Ugebladenes markedsleder tabte terræn i vinterhalvåret

Især Allers Medias flagskibe på ugebladsmarkedet blev ramt af læserfald i vinterhalvåret. Kendisblad har overtaget den interne andenplads hos Egmont Publishing efter læserfremgang.

Foto: /ritzau/Holger Bundgaard

Med et samlet tab på godt 6 pct. var det få ugeblade, der slap gennem vinterhalvåret uden læsertab. Det viser læsertal fra Kantar Gallup.

Blandt undtagelserne fra det generelle billede var Egmont Publishings kendisblad Her og Nu, der mønstrede halvårets eneste fremgang på 2 pct. Med et læsertal på 201.000 var ugebladet også det næststørste for første gang i Egmont Publishing-familien og overhalede Alt for damerne på andenpladsen. Alt for damerne gik 3 pct. tilbage til 200.000 læsere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs