MediaWatch

Egmont og Bonnier ser stor faldgrube i regeringens medieudspil

To af landets sværvægtere inden for magasinindustrien, Egmont Publishing og Bonnier Publications, er nervøse for, at magasinhusene bliver ladt i stikken i den digitale konkurrence med aviserne, hvis regeringens udspil til en digital nulmoms bliver realiseret.

Den 5. april præsenterede kulturminister Mette Bock (LA) regeringens samlede medieudspil, som den er gået ind i forhandlingerne om et nyt medieforlig med. Det skal træde i kraft ved udgangen af 2018. | Foto: PR/Bonnier

Når et nyt medieforlig træder i kraft, skal det meget gerne indebære en opdatering af den såkaldte nulmoms-ordning, hvis det står til VLAK-regeringen. Som situationen er i dag, bliver alle trykte nyhedsmedier fritaget momssatsen på 25 pct. Men når det kommer til de digitale medier, uanset genre, skal der stadig momsafregnes, når der sælges abonnementer, ved kasse ét.

Det skal laves om, fremgår det af regeringens medieudspil, så også digitale nyhedsmedier får et momsmæssigt fripas. Det er en ændring, som bl.a. de private mediers hovedorganisation Danske Medier har efterlyst i årevis.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs