MediaWatch

Bonnier bereder sig på smuldrende printfremtid – vil knække koden til digitalt salg

Magasinhuset Bonnier Publications har begivet sig ud på en rejse for at finde nye, digitale indtægtskilder i en smuldrende printverden. Nye tiltag og bureauaktiviteter opvejer endnu ikke for faldet, men adm. direktør forventer, de vil give fornyet vækst inden for to til tre år.

Jesper Buchvald, adm. direktør, Bonnier Publications. | Foto: PR/Bonnier Publications

Det er ingen hemmelighed, at bladmarkedet i både ind- og udland er vigende, og at mediehusene oplever stigende pres på annoncepungen.

Det har udgiverenheden under den svenske Bonnier-koncern, Bonnier Publications, taget konsekvensen af, og i et forsøg på at finde en farbar vej til nye indtægter bliver der nu sat benhårdt ind på både at erobre nye positioner i ukendt digitalt land og ved at udbygge eksisterende positioner i et voksende bureaumarked for at fremtidssikre selskabet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs