MediaWatch

Egmont lancerer svensk magasin om e-sport

Sverige bliver første marked for nyt magasin om e-sport, men planen er, at magasinet også skal udbredes til andre lande.

PR/Egmont
Foto: PR/Egmont

Egmont Publishing kaster sig ud i esport og udgiver 28. december første udgave af et magasin om sportsgrenen, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

I første omgang skal magasinet, der får titlen GLHF, som står for "Good Luck Have Fun", udgives i Sverige. Planen er at brede det ud til andre lande, i første omgang Storbritannien, Norge og Polen.

"Esport vokser med eksplosiv fart, og forhåbentlig har vi fundet et format, som tiltaler målgruppen. Vi vil tilbyde inspirerende og afslappende læsning for dem, der selv spiller og for det store publikum til esport," udtaler Marika Birk, forlagsdirektør hos Egmont Publishing, i meddelelsen.

Magasinforlaget oplyser, at planen er at udgive mellem fire og seks udgaver af GLHF i løbet af 2018.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske vendte under- til overskud, mediebranchens længst siddende topchef trækker sig tilbage, og en tv-status konstaterede, at TV 2 var kvartalets helt store vinder. Alt det og meget mere om ugen, der er gået, i Mediedanmark.

Danskeres data sendt fra DR til Facebook

DR lægger sig fladt ned og vil ændre praksis, efter afdækning af, at "X Factor" og "Alle mod 1"-apps har sendt brugernes data sendes videre til teknologiselskabet.

Danske Forlag skal have ny formand

I forbindelse med at Gyldendals adm. direktør, Stig Andersen, trækker sig tilbage, efterlader han også en tom stol i den danske forlæggerforening.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere