MediaWatch

CBS' nye medie vil nå studerende på sociale medier

Copenhagen Business School har søsat et nyt engelsksproget medie, CBS Wire, for skolens studerende og ansatte, efter uddannelsesinstitutionen sidste år lukkede CBS Observer.

I maj gik et nyt medie målrettet de 25.000 studerende, forskere og ansatte på Copenhagen Business School i luften med titlen CBS Wire. Det skriver Journalisten.

CBS Wire er engelsksproget og afløser CBS Observer, der blevet lukket ned sidste år. Mediet produceres af en redaktion på tre og er en del af CBS’ samlede kommunikation, men har redaktionel uafhængighed. Med målgruppen for øje, har CBS Wire især fokus på at udkomme på de sociale medier, fortæller Mette Koors, der er chefredaktør for det nye medie.

"Vi udkommer hver dag på Facebook, Twitter og Instagram. Det er den måde, vi fanger de studerende på," fortæller Mette Koors til Journalisten og uddyber, at mediet har fokus på artikler, der behandler temaer i krydsfeltet mellem personlige udfordringer og den faglighed, der er en fællesnævner for målgruppen.

Ud over de sociale platforme udkommer CBS Wire på eget site og udsender en nyhedsmail hver anden uge til 33.000 ifølge chefredaktøren. Indtil videre har mediet fået omkring 2.600 følgere på Facebook, 1.000 på Twitter, 700 på Instagram og 43 på YouTube.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere