MediaWatch

CBS' nye medie vil nå studerende på sociale medier

Copenhagen Business School har søsat et nyt engelsksproget medie, CBS Wire, for skolens studerende og ansatte, efter uddannelsesinstitutionen sidste år lukkede CBS Observer.

Screenshot
Foto: Screenshot

I maj gik et nyt medie målrettet de 25.000 studerende, forskere og ansatte på Copenhagen Business School i luften med titlen CBS Wire. Det skriver Journalisten.

CBS Wire er engelsksproget og afløser CBS Observer, der blevet lukket ned sidste år. Mediet produceres af en redaktion på tre og er en del af CBS’ samlede kommunikation, men har redaktionel uafhængighed. Med målgruppen for øje, har CBS Wire især fokus på at udkomme på de sociale medier, fortæller Mette Koors, der er chefredaktør for det nye medie.

"Vi udkommer hver dag på Facebook, Twitter og Instagram. Det er den måde, vi fanger de studerende på," fortæller Mette Koors til Journalisten og uddyber, at mediet har fokus på artikler, der behandler temaer i krydsfeltet mellem personlige udfordringer og den faglighed, der er en fællesnævner for målgruppen.

Ud over de sociale platforme udkommer CBS Wire på eget site og udsender en nyhedsmail hver anden uge til 33.000 ifølge chefredaktøren. Indtil videre har mediet fået omkring 2.600 følgere på Facebook, 1.000 på Twitter, 700 på Instagram og 43 på YouTube.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

TDC lavede norske frasalg i milliardklassen, medieforliget giver fortsat anledning til en historie eller to, og EU var en guldgrube af aktivitet på medieområdet i ugens løb. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere