MediaWatch

Aller har fundet ny direktør til rejseselskab

Ny direktør for Allers rejsedivision, Aller Leisure, er hentet hos konsulentvirksomhed og har fortid i bl.a. Berlingske Media.

Foto: Aller Media

43-årige Morten Aaberg Sørensen er ny direktør for Aller Leisure, som står bag Allers rejseselskaber. Det skriver branchemediet Standby.

Morten Aaberg Sørensen afløser Rikki Sølling, der forlod Aller-koncernen i begyndelsen af året. Han kommer fra en stilling vicepræsident i konsulentvirksomheden Mannaz, hvor han har overordnet ansvar for kursusforretningen, digital udvikling, samt virksomhedens marketing.

"Morten har stærke ledelsesmæssige kompetencer samt en solid erfaring med markedsføring og salg, drevet af markeds- og kundeindsigt. Dette, i kombination med hans kompetencer inden for digital udvikling, transformation og marketing, gør ham til den helt rigtige profil til at lede vores rejsevirksomhed, der er i vækst," udtaler Katinka Aller, bestyrelsesformand for Aller Leisure, i en pressemeddelelse ifølge Standby.

Erfaring fra Berlingske

Mens Morten Aaberg Sørensen ingen erfaring har fra rejsebranchen, kommer han med erfaring fra mediebranchen som bl.a. salgs- og marketingdirektør i Berlingske Media.

"Rejsebranchen er en meget spændende og dynamisk branche, hvor man ikke altid ved, hvad morgendagen bringer. Det er en branche, der hele tiden synes i bevægelse. Jeg sagde også ja, fordi jeg fra mine mere end ti år hos Berlingske kender Aller-koncernen som en interessant, dynamisk og stærk spiller. Og så er de fire danske rejsebureauer i Aller Leisure en stærk portefølje – Aller Leisure har ambitiøse vækstmål. Dette er et drømmejob," siger Morten Aaberg Sørensen til Standby.

Aller Leisure omsætter for omkring 600 mio. kr. årligt. Aller valgte i foråret at udskille rejseaktiviteterne i Aller Leisure i et selvstændigt selskab under moderselskabet Aller Holding for "at sikre en klar profil af koncernens rejseforretning uafhængigt af koncernens medieforretning". Indtil da hørte rejsedivisionen under Aller Media.

Den opdeling fik Pål Thore Krosby til at stoppe på posten som adm. direktør i Aller Media.

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs