MediaWatch

Egmont køber op og fusionerer netbutikker

Egmont Publishing investerer igen i en netbutik, som fusioneres med nyligt opkøb. Egmont-selskabet forventer, at omsætningen i netbutikkerne om få år krydser omsætningen i den traditionelle forretning.

Egmont Publishing går længere ind i e-handel. For nylig opkøbte selskabet de sidste 40 pct. af e-handelsselskabet Bageren og Kokken. Nu betaler Egmont Publishing et lignende beløb for selskabet Go Shopping, som fusioneres med Bageren og Kokken, skriver Børsen.

De tre ejere af Go Shopping fortsætter i det fusionerede selskab, hvor de tilsammen får en ejerandel på 14 pct., mens Egmont Publishing har resten. Samtidig er flere opkøb er på vej.

"Jeg vil blive meget skuffet, hvis vi ikke får yderligere en i første halvdel af 2018," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Publishing, til Børsen og fortæller, at selskabet er begyndt at lede efter opkøb uden for Norden.

Torsten Bjerre Rasmussen forventer, at omsætningen i netbutikkerne, som i dag ligger på 1,7 mia. kr., vil krydse omsætningen i den traditionelle forretning om et par år. I 2020 forventes omsætningen således at være vokset til 3,7 mia. kr.

Egmont Publishing ejer i dag seks netbutikker, hvis man regner fusionen af Go Shopping og Bageren og Kokken for én virksomhed. Det øvrige er Jollyroom, Fjellsport, Med24, Nicehair og Outnorth.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs