MediaWatch

Amerikanske mediehuse stiger i formarkedet efter købsaftale

Det tyder på, at det amerikanske mediehus Time Inc. går en god dag i møde på børsen i New York, efter at selskabet er blevet solgt til rivalen Meredith Corporation.

Det amerikanske mediehus Time Inc. er blevet solgt til konkurrenten Meredith Corporation, hvilket tilsyneladende bliver vel modtaget på børsen i New York.

I formarkedet stiger Time Inc. 10,1 pct., mens Meredith Corporation går 1,4 pct. frem omkring tre timer før den amerikanske handelsstart.

Aftalen mellem Meredith Corporation, der ejer en lang række magasiner og lokalaviser, og Time Inc., som udgiver kendte magasiner som Time Magazine, Fortune, People og Sports Illustrated, løber op i 1,85 mia. dollar, skriver Marketwatch.

Det svarer til omkring 11,6 mia. danske kr.

Ifølge mediet betaler Meredith Corporation 18,50 dollar kontant per aktie for konkurrenten, og bestyrelserne i begge selskaber har godkendt aftalen.

ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Danmarks største forlag måtte nedjustere sine forventninger til årets præstation betragteligt, Sjællandske Medier købte op, og Forbrugerombudsmanden besluttede, at et særligt markedsføringsredskab på Facebook er ulovligt. Få overblikket over ugen, der gik, i Mediedanmark.

Bonnier lancerer nyt bureau i Norge

Bonnier Media åbner et ny marketingbureau ved navn Kontent, som skal producere indhold inden for mode, interiør og livsstil. Det skal danne spydspids for koncernens satsning på content marketing og nativeproduktion.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere