MediaWatch

Ikonisk amerikansk magasinudgiver får ny ejer

Time Inc. er blevet solgt til amerikansk magasinkoncern, der med økonomisk håndsrækning fra milliardærbrødre har fundet de nødvendige penge til overtagelsen.

Udgiveren af magasinerne Time, Sports Illustrated og People er blevet solgt til det amerikanske mediehus The Meredith Corporation i en handel til næsten 3 mia. dollars (18,8 mia. kr.). Det skriver New York Times.

Time Inc., der er mediehuset bag de klassiske magasiner, blev i 2014 udskilt fra Time Warner og har i de senere år kæmpet med at omstille forretningen til den nye digitale medievirkelighed. The Meredith Corporation, der står bag magasinerne Family Circle, Better Homes and Gardens og AllRecipes, er i lighed med Time Inc. et printbaseret mediehus. Købet af Time Inc. giver selskabet en mere national profil, ifølge selskabet selv.

"Det er en transformerende handel for Meredith Corporation," siger Tom Harty, adm. direktør i The Meredith Corporation, i en udtalelse ifølge New York Times.

The Meredith Corporation forsøgte allerede tidligere i år at købe Time Inc. Men selskabet kunne dengang ikke skrabe nok penge sammen. Det er nu lykkedes - ikke mindst fordi de amerikanske milliardærbrødre Charles G. og David H. Koch har bidraget med 650 mio. dollars (4 mia. kr.) til handlen.

Forsiden lige nu

North Media vendte tilbage til overskud i 2017

Efter år med underskud blev udviklingen i North Media vendt i 2017, som kom ud af året med plus på bundlinjen. Selskabet forventer markante indtægtsstigninger i 2018, efter omlægningen hos Postnord har sendt nye kunder til selskabets distributionsgren.

Viaplay-chef forventer at overgå streamingmarkedet

Efter at have fremlagt tal, der viser, at Viaplay er vokset med 21 pct. i 2017, forventer Flemming Fjeldgaard, chef for Viaplay Danmark, at streamingtjenesten kan vokse mere end streamingmarkedet generelt. Det skal ske gennem investeringer i både produkt og indhold, fortæller han i et interview med MediaWatch.

Filmbranchen om S-forslag: Der skal mere til

Socialdemokratiet vil pålægge internationale streamingtjenester som Netflix, at de skal lægge mindst fem pct. af deres omsætning i produktion af dansk indhold. Det er ikke godt nok, lyder det fra film- og tv-branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere