MediaWatch

Ugeblade & Magasiner

Magasinhuse trak nye læsere til især mad- og boligblade

Efter år med tilbagegang i læsertallene for et bredt udsnit af magasiner og blade har det seneste års udvikling været et sjældent lyspunkt i et ellers sivende marked. Især mad- og boligmagasiner vandt nyt terræn, mens flere læsere har fravalgt Egmonts flagskibe Euroman og Eurowoman.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Discovery Networks samler Norden under én chef, og dansk direktør stopper, jysk mediehus køber lokalavis, regeringen vil droppe sidste DR-besparelser, TV 2 fik modvind i statsstøttesag, og B.T. overhaler. Kom på rundtur i nyhedsugen.

Egmont jagter nye opkøb inden Amazon rykker ind

Egmont Publishing skal have føjet yderligere e-commerce-selskaber til porteføljen, lyder det fra magasinhusets øverste chef Torsten Bjerre-Rasmussen. Det skal ruste selskabet bedre til en fremtid, hvor Amazon ruller sin webhandel ud i Skandinavien.

Medieudspil kommer først efter finansloven er på plads

Forhandlinger om en ny medieaftale skal først skydes i gang, efter partierne på Christiansborg er enige om en ny finanslov. Det melder Kulturministeriet oven på præsentation af finanslovsforslag, der vil prioritere midler til at droppe kommende DR-besparelser.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Egmont Publishing slår direktørområder sammen, Gyldendal præsenterer regnskab, og Berlingske Media køber sig ind i lydmedie. Få genopfrisket ugens vigtigste nyheder i mediebranchen her inden weekenden.

Ny magasinchef i Egmont Publishing: Vi skal have mere ud af indholdet

Nytiltrådt ansvarlig for Egmont Publishings Consumer Magazines-division afviser, at der i forbindelse med en strømlining af det danske og svenske marked er tale om en centralisering af produktionen. Det handler om at få skabt én samlet stemme på tværs af landene over for annoncørerne, fortæller Frank Vilstrup.

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere