MediaWatch

Discovery vælger værts-frontkvinde til OL

Tv-stationen har valgt sin spydspids til dækningen af det kommende Vinter-OL, og valget er valgt på kvindelig sportsvært.

Krestine Havemann/Discovery Networks Danmark
Foto: Krestine Havemann/Discovery Networks Danmark

Rettet kl. 15.39. Det fremgik tidligere, at OL-rettighederne kostede 10 mia. euro. Det korrekte beløb er cirka 10 mia. kr. - Sportsværten Signe Vadgaard skal stå i spidsen for Discoverys dækning af Vinter-OL i Pyeongchang i Sydkorea, som begynder om 100 dage. Det skriver Discovery i en pressemeddelelse.

Som spydspids i dækningen skal Signe Vadgaard guide seerne igennem vinterlegene, som tv-stationen sender på Kanal 5, Eurosport og streamingtjenesten Eurosport Player, som samler al livedækning fra OL - inklusiv de rettigheder, som Discovery har solgt til DR.

"Grundlæggende vil vi formidle Vinter-OL på en ny måde og på en måde, som er mere relevant og tættere på seerne. Derfor er Signe vores frontfigur. Og derfor kommer vi til at sende Vinter-OL der, hvor danskerne er – både på tv, via vores partnerskab med Snapchat, på sociale medier, og jo i særlig grad via Eurosport Player, som er det eneste sted, hvor seerne kan få den fulde Vinter-OL-dækning," udtaler Anders Antonsen, nordisk sportsdirektør hos Discovery Networks Danmark.

Discovery betalte i 2015 rundt regnet 1,5 mia. euro, svarende til cirka 10 mia. kr. for de europæiske rettigheder til OL i perioden 2018-2024 for hele Europa. Siden da har selskabet i en række lande videresolgt dele af tv-rettighederne. På dansk grund har DR købt sig ind i rettighederne til vinter-OL i 2018 og sommer-OL i 2020.

Discovery og DR har fordelt rovet på den måde, at Discovery får de eksklusive rettigheder til al ishockey. Derudover vil Discoverys kanaler vise langrend, de alpine skisportsdiscipliner, freestyle, snowboard, kunstskøjteløb og nordisk kombineret. På den anden side får DR de eksklusive tv-rettigheder til skiskydning, speedskating, skihop, bobslæde, kælk, skeleton og short track. Curling deler parterne.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere