MediaWatch

Mette Bock sætter punktum for borgernes ønskeliste til medierne

Lige under 4500 forslag er indløbet under kulturministerens dialog med danskerne om deres ønsker til fremtidens medieindhold, siden kampagnen Antennerne Ude blev skudt i gang i foråret.

Mette Bock (LA), kulturminister. | Foto: /ritzau/Tor Birk Trads

Kulturminister Mette Bock (LA) har siden maj turneret rundt i landet og samlet ideer online for at få danskerenes ønsker til fremtidens mediebillede. Kampagnen, der har navnet Antennerne Ude, er nu afsluttet, og ministeren samlede tidligere på dagen op på resultatet.

I løbet af de fem måneder, som kampagnen har løbet over, er der indløbet 4490 forslag online, og Mette Bock har mødt syv forskellige aldersgrupper forskellige steder i Danmark på sin såkaldte "generationsrejse". Ministeren glæder sig over bidragene og hæfter sig ved, at danskerne grundlæggende efterspørger klassisk public service-indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs