MediaWatch

Boxer scorer historisk godt i måling om kundeloyalitet

I international anerkendt målemetode om kundeloyalitet opnår Boxer som den første tv-leverandør nogensinde en positiv score.

Foto: PR/Boxer

Som den første danske tv-distributør scorer Boxer en positiv karakter i en anerkendt internationalt anerkendte målemetode om kundeloyalitet. Det skriver Børsen.

Det er Wilke, som har foretaget en såkaldt NPS-undersøgelse på vegne af Boxer. Undersøgelsen måler, hvor tilbøjelige kunderne er til at anbefale Boxer og de øvrige tv-distributører. Tv-distributørerne kommer generelt ud med en score på minus 30. Undtagen Boxer, som går i plus to.

"Vi er virkelig glade og stolte, fordi det i et par år har været et mål for os at komme til positiv. Jeg synes egentlig også, at timingen er ret genial. Om alt går vel, så ved SE jo, at man overtager en velfungerende virksomhed," siger Ulf Lund, adm. direktør i Boxer, med henvisning til, at der kun mangler Radio- og TV-nævnets godkendelse, før SE's opkøb af Boxer er endelig.

TDC måler også sin egen NPS-situation ved hjælp af en alternative udgave af målemetoden. TDC kalder den for "TDC's variant af net promotor score" og viser, at selskabet opnåede en score på 64 i første kvartal 2017.

Boxer står til at blive overtaget af Stofas ejer, SE. Handlen kom i sidste uge et skridt nærmere en endelig godkendelse, da Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen gav sin godkendelse af SE's køb af Boxer på betingelse af, at SE frem til 2020 bevarer de frit valg-produkter, som Boxer tilbyder i dag. Derudover forpligter SE sig til ikke at hæve priserne på Boxers frit valg-produkter med mere end stigningen i forbrugerprisindekset frem til 2020. Endelig må SE ikke forlange, at forbrugerne også skal købe SE’s bredbåndsprodukter for at kunne købe Boxers tv-produkter.

Handlen mangler dog fortsat en godkendelse fra Radio- og tv-nævnet.

"Markedet har ændret sig markant"

Konkurrencerådet: Boxer ville være væk uden fusion

Fusionspartnere med pressede bundlinjer

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs