MediaWatch

"Markedet har ændret sig markant"

I 2011 afviste Konkurrencestyrelsen Stofas opkøb af Canal Digital, men seks år efter godkender styrelsen en endnu større fusion. Det skyldes markedsændringer, som er slået hurtigere igennem på tv – end eksempelvis på avismarkedet, siger kontorchef.

Foto: PR/Teracom/Mats Lundqvist

Det gav et gib i tv-markedet, da Stofa i 2011 måtte opgive planerne om at opsluge Canal Digital i jagten på vækst. Stofa trak i land med fusionen, efter planerne havde fået konkurrencemyndighederne til at vende tommelfingeren nedad.

Siden er Stofa blevet en del af det syddanske energiselskab SE, der tidligere i år også lagde billet ind på at købe Boxer TV. Det køb blev godkendt i i går - og en stille revanche til Stofa var hjemme.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs