MediaWatch

Amerikanske tv-selskaber vil lave fælles sportsfri tjeneste

Discovery-ejer og en række øvrige amerikanske tv-selskaber vil ifølge Wall Street Journal gå sammen om ny sportsfri tv-tjeneste.

En række af USA største tv-selskaber planlægger at gå sammen om en ny tjeneste, som skal være sportsfri. Det fortæller en række kilder tæt på selskaberne, skriver Wall Street Journal.

Tv-selskaberne bag er Discovery Communications, som i Danmark står bag bl.a. Kanal 4 og 4 og 6'eren, Viacom Inc. og AMC Networks. Selskaberne går ifølge Wall Street Journal sammen om en såkaldt "skinny bundle", hvor selskabernes kanaler puljes i en tjeneste. Kanalerne, som selskaberne byder ind med, er sportsfrie. Prisen bliver under 20 dollars ( 124 kr.) om måneden.

Tjenesten skal ifølge avisen drives af selskabet Philo, som har specialiseret sig i at streame tv til amerikanske universiteter.

Forsiden lige nu

Debat: Facebook-melding kalder på mediesamarbejde

Facebook har besluttet at skrue ned for mediernes indhold i brugernes nyhedsfeed. Men i stedet for at gå i panik bør medierne åbne øjnene for trafiksamarbejder, skriver dansk landechef i medieteknologiselskab.

Egmont Publishing overtager webshop

Den svenske webshop Outnorth skifter ejer. Egmont Publishing øger ejerandelen til over 90 pct. for et trecifret millionbeløb som led i vækststrategi.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere