MediaWatch

Gidseltagningen giver Kanal 5 blod på tanden

Seertallene går ikke gennem loftet, men Kanal 5 har alligevel mod på mere drama efter satsningen "Gidseltagningen".

Christian Geisnæs/Discovery Networks Danmark
Foto: Christian Geisnæs/Discovery Networks Danmark

Kanal 5's store dramasatsning "Gidseltagningen" havde premiere for lidt over en måned siden. Og selvom seertallene ikke har været helt oppe i skyerne, så erklærer Discovery Networks, selskabet bag Kanal 5, sig tilfreds med serien. Det skriver Jyllands-Posten.

De første seks afsnit af serien havde i gennemsnit omkring 172.000 seere. Det er eksempelvis langt fra at matche serien "Mercur" på TV 2 Charlie, der konsekvent har ligget over 325.000 seere og toppede i premiereugen med 691.000 seere.

Men ifølge Discoverys konstituerede programdirektør, Anne Garlichs, har serien godt fat i den kommercielle målgrupper blandt de 15-50 årige og sikrer en seerandel på rundt regnet det dobbelte af en normal aften på Kanal 5.

"Gidseltagningen har været en rigtig god entre for os på dramascenen. Jeg vil da heller ikke lægge skjul på, at serien har givet os appetit på endnu mere dansk og nordisk drama," siger Anne Garlichs til Jyllands-Posten.

Gidseltagningen er støttet med lige under 14 mio. kr. af Public Service Puljen, og serien er solgt til flere lande.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere