MediaWatch

Kamp om tv-støtte: Dramaserier presser støttepulje

Tv-stationernes stigende fokus på at lave egne dramaproduktioner øger presset på Public Service Puljen, der oplever stor vækst i ansøgninger til dramaproduktioner og må sige nej til et stigende antal projekter.

Foto: PR/TV 2/Christian Geisnæs

Kampen om tv-seerne er blevet hårdere, og blandt de stærkeste - og dyreste - kort på hånden i konkurrencen er dramaserier. Både DR og TV 2 har postet store beløb i drama i årevis, og de seneste år har blandt andet Viaplay og Kanal 5 også meldt sig på banen, ligesom Netflix's og HBO Nordics indtog på det danske marked har sat større fokus på drama.

Den tendens øger presset på Public Service Puljen, der oplever et stigende antal ansøgninger til dramaproduktioner, forklarer Claus Ladegaard, direktør for filmstøtte i Det Danske Filminstitut.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs