MediaWatch

DR samler medieindkøb i ny afdeling

En nyoprettet afdeling skal stå for det forretningsmæssige i DR's medieindkøb. Håbet er blandt andet at frigive tid til redaktører og chefer til det indholdsmæssige.

Bjarne Bergius Hermansen/PR/DR
Rikke Kristine Nissen, chef for DR Medieindkøb. Foto: Bjarne Bergius Hermansen/PR/DR

DR skal være en mere transparent partner for tv- og radio-producenter, og public service-selskabets redaktører og kanalchefer skal have mere tid til at fokusere på indholdet.

Sådan lyder et par af forklaringerne på, at DR samler indkøbet af programmer og rettigheder i en nyoprettet enhed, DR Medieindkøb. I spidsen for den står Rikke Kristine Nissen, som blev præsenteret i sit nye job tidligere på året.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere