MediaWatch

Adidas dropper tv-reklamer

De yngre forbrugere nås via digitale kanaler og ikke tv-reklamer, mener Adidas, der skrotter tv-mediet i ny strategi.

Den tyske sko- og tøjkæmpe Adidas dropper tv-reklamer i strategien om at nå en omsætning på e-handel på 4 mia. euro (29,7 mia. kr.) i 2020. Det skriver CNBC.

I stedet vil Adidas bruge digitale kanaler på at nå særligt de unge, fortæller Adidas' topchef, Kasper Rørsted.

"Det er tydeligt, at de yngre forbrugere engagerer sig med os hovedsageligt over mobile enheder. Digitalt engagement er afgørende for os - du ser ikke længere nogle tv-reklamer fra os," siger Kasper Rørsted til CNBC.

Den danske Adidas-topchef fortæller, at al Adidas' engagement med yngre forbrugere vil ske gennem digitale kanaler, og at det skal bidrage til at øge selskabets e-handelsalg fra 1 til 4 mia. euro.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere